Internet Marketing i Oglašavanje

16/09/2014

Blog, Google Adwords, Google Analytics, Internet Marketing, Zanimljivosti

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Imate dobru AdWords kampanju ali rezultata – nema?

Ponekad se susretnemo sa situacijama u kojima smo sve napravili u adwords kampanji kako je trebalo ali rezultata jednostavno nema. Ono što mnogi zaboravljaju je to da AdWords sustav (internet marketing) postoji kako bi doveo odgovarajuće korisnike na vašu web stranicu. Mi dovodimo korisnike koji su zainteresirani ponudom koju smo im prikazali – da li će se onda ti korisnici pretvoriti u kupce ne ovisi o nama. Pretvaranje korisnika u kupca ovisi samo o Vama – vašoj web stranici.

Krenimo nekim redom. Dizajn je jedna od vrlo važnih stvari na web stranici. Dizajn mora biti uvijek usmjeren na ono što je osnovni cilj web stranice – dobivanje novih mušterija. Ukoliko se korisnik nađe na vašoj stranici i ako mu “na prvi pogled” uopće nije jasno o čemu se tu radi – onda ste ga najvjerojatnije izgubili. Neke od stvari na koje trebate paziti prilikom dizajna web stranice su:

  • jednostavnost snalaženja – korisnik uvijek mora znati “gdje je” i kako doći do onoga “što ga zanima”
  • preglednost – web stranica mora biti “čista” i pregledna
  • ponekad je “manje” zapravo “više” – nemojte zatrpati korisnika nepotrebnim informacijama, dajte mu samo ono što je nužno i što će ga zanimati (isto se može odnositi i na ponude – nemojte mu odmah dati sve ponude koje imate, dajte mu 3 – 4 najbolje i ponudite mu da može vidjeti i ostale ponude ako ga zanimaju)
  • isticanje onoga što želite da korisnik napravi – na primjer ako imate web shop možda bi bilo dobro istaknuti u drugim bojama (kontrasti ili upotrebom drugog fonta) dugme za “kupnju” i slično
  • isticanje vaših prednosti/dodatnih beneficija za korisnika – slično kao i gornji tekst samo što ovdje mislimo na sve one prednosti koju imamo u odnosu na konkurenciju (od cijene do recimo besplatne dostave)
  • dosljednost – pazite da vam cijela web stranica prati određenu “temu”

Ovo su samo od nekih stvari na koje treba paziti prilikom dizajna web stranice. No, osim tih, bilo bi dobro da se pazi i na neke tehničke stvari poput toga da li je uopće ugrađen neki od analitičkih alata za praćenje kako bi vidjeli što korisnici rade kad dođu na vašu web stranicu.

Pomoću analyticsa možemo vidjeti koliko se korisnici ukupno vremena zadržavaju na vašoj web stranici. Osim toga možemo vidjeti i koliko je korisnika odmah otišlo sa web stranice čim se našlo na njoj. Ovi podaci nam mogu pokazati koliko je web stranica dobro napravljena te da li ona “odmah” prenosi poruku korisnicima o čemu se na njoj radi – što se nudi na samoj web stranici (naravno, ne govorim o one-page webu).

Bounce rate i vrijeme posjeta

Kao što možemo vidjeti na gornjoj slici, mi možemo odmah vidjeti i kako se korisnici ponašaju kad ih podijelimo prema kanalima odakle su došli. Tako odmah možemo usporediti koji od kanala je bolji a koji lošiji. Osim toga, treba biti svjestan da se danas sve više korisnika služi svojim mobitelima i tabletima u surfanju internetom.

Rezultati mobilnih korisnika

Na gornjoj slici/slučaju je vidljivo da je otprilike 1/3 svih korisnika došlo preko mobilnih uređaja. Međutim, ako pogledamo neke podatke o tim korisnicima vidjet ćemo da su oni u pravilu lošiji od “desktop” i “tablet” korisnika. Vrlo je važno da u današnjem vremenu imate web stranicu koja je kompatibilna sa mobitelima – responzivna web stranica.

Jedna od najvažnijih stvari je i brzina same stranice tj. njezinog učitavanja  tj. downloadiranja u našem browseru. Po internetu se mogu naći razna istraživanja koja govore da ako se vaša web stranica ne učita unutar prvih 4 – 6 sekundi da će većina korisnika odmah napustiti vašu web stranicu.

Vrijeme ucitavanja stranice

Postoje nekoliko servisa kojima možete provjeriti “brzinu” svoje web stranice a predlažem alat od samog Googla koji se nalazi na ovom linku. Ono što je dobro je da vam odmah daje sugestije što bi se trebalo promijeniti na vašoj web stranici da bi ju ubrzali.

PageSpeed rezultati

Osim toga bilo bi vrlo dobro kad bi se pratili korisnici tijekom samog procesa kupnje – odakle najviše ulaze u sustav kupnje (košarica, booking sustav, itd.), na kojim koracima najviše odustaju i slično. Ponekad se dogodi da vam korisnici već na prvom koraku najviše odustanu. Provjerite sve korake, pogledajte što se može izmijeniti na web stranici (tom koraku u kupnji) ili ukloniti kako bi poboljšali pretvaranje korisnika u kupce.

Goal flow pogled

Ovo su samo neke od stvari na koje bi trebali paziti klijenti a vezani su za ponašanje njihove web stranice. Za sve ostale pojedinosti predlažem da kontaktirate neke od SEO ili web agencija koje će napraviti detaljnu analizu svih nedostataka vaše web stranice.

Naš zadatak je da vam dovedemo relevantne korisnike (one koje zanima vaša ponuda) na vašu web stranicu, ali nije naš zadatak da ih pretvorimo u kupce. To je zadatak vaše web stranice koja upravo zbog toga mora biti pravilno napravljena.

Ukoliko želite da provjerimo kako je Vaša AdWords kampanja napravljena kao i sve ostale podatke o “uspješnosti” same kampanje – slobodno nas kontaktirajte.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio