Da li koristiti Adwords kada ste prvi u organskim rezultatima (drugi dio)
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 07/11/2010, 4.8 minuta, 876 pregleda

Na našem blogu objavili smo članak o tome ima li smisla plaćati AdWords oglašavanje ako ste ionako dobro pozicionirani. Kolega dipl. iur. Davorin Černoga koji je autor tog članka lijepo je opisao smisao i svrhu takvog ulaganja. Bez obzira na to, ogroman broj mailova, upita komentara i primjedbi koje je taj članak izazvao uvijek nas prati kao mantra. Stoga sam taj članak odlučio malo dopuniti. Ovaj puta ‘sirovim’ argumentima.

1. NEIZVJESNOST

Ako ste prvi ili visokopozicionirani u prirodnom ili organskom redoslijedu to znači samo jedno:

Prilikom ove, ZAVRŠENE pretrage, imate dobru poziciju! Dalje je sve neizvjesno.

Google mijenja svoj algoritam oko 500 puta godišnje, a tvrdi da u algoritmu ima 200 faktora s različitim ponderima važnosti. To znači da možda već prilikom slijedeće pretrage ili nikada više nećete imati dobru poziciju. Mi smo imali slučaj da nam jedan web-shop dvije godine bude prvi, a onda naprasno, zbog promjene algoritma, padne na 35-50 poziciju. Povrat nakon toga može trajati mjesecima i neizvjestan je. Uz to, nemojte se zavaravati! Ni Vaša konkurencija ne spava i pokušava doći visoko na tražilicama. Stoga imate dva ‘neprijatelja’ koje ne možete nikako kontrolirati i lako je moguće da Vas potisnu.
S AdWordsom je pak situacija puno više pod kontrolom. Praktično u roku od 2 sata ste u stanju povratiti izgubljenu poziciju.

2. SINERGIJA

Ako možete zaraditi 4 umjesto 2, da li bi odbili? Naše iskustvo pokazuje da, ukoliko je kampanja dobro postavljena, organski posjeti kojih može biti 100 ili 100.000 puta više, generiraju jednaku zaradu kao i plaćeni klikovi. Zašto je tome tako?

Posjetitelji više vjeruju nekome tko je platio da se prikazuje nego rezultatu pretrage!

Logika internetskog tražitelja vrlo je jednostavna – valjda nije nitko blesav bacati novac na oglašavanje ako ne nudi relevantnu informaciju. Uz to kada se traži nešto radi kupnje, navika je da se to traži među oglašivačima. Oni mahom prodaju ili nude traženo. Stoga je AdWords oglas često najbolji ‘ulaz u trgovinu’.

3. KLIK KANIBALIZAM

Ako je AdWords kampanja dobro postavljena neće doći do tzv. klik kanibalizma. Najkraće, to znači ako je neka web stranica imala 100 posjetitelja prije pokretanja kampanje, a u kampanji je pomoću plaćanja klikova dovedeno 30 posjetitelja, ukupni broj posjeta mora biti 130 ili više. Mora biti više jer je uobičajeno da će posjetitelj koji ranije nije znao za web stranicu nju preporučiti dalje. Ali ako ima manje od 130 posjeta? OPREZ!

Klik kanibalizam
Klik kanibalizam je doveo do toga da plaćate za klikove koje bi imali ionako. Optimizirajte!

Riječ ‘optimizirajte’ je vrlo jednostavna. Ali u njoj ima u pravilu nekoliko godina rada (učenja iz grešaka) i nekoliko certifikata. Stoga je moja preporuka da s vremena na vrijeme otvorite lisnicu i pustite nekog da Vas upozna s greškama koje je on već napravio i popravio – isplatiti će Vam se jako brzo kroz jeftiniju a efikasniju kampanju!

4.  SEMINARI, SEMINARI, SEMINARI

Uvijek ista priča i uvijek isto upozorenje – ulažite u znanje, ne u opremu. Na seminarima ćete uvijek naučiti niz trikova i savjeta kako da svoju AdWords kampanju optimizirate, smanjite svoje troškove i povećate efikasnost.

Ništa, ali stvarno, baš ništa na seminaru ne saznate što ne možete i sami pronaći na internetu!

Jedina je razlika u tome da vam netko u nekoliko sati sublimira znanje i iskustvo sakupljano godinama. Kada pogledam naše seminare primjerice imate u 6 sati sakupljeno preko 12 čovjek-godina iskustva. Volio bih vidjeti onoga tko bi 12 godina radio za nekoliko stotina kuna, koliko dođu takvi seminari.

Miroslav Varga

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU