Internet Marketing i Oglašavanje

06/09/2010

Blog, Google Adwords, Google Analytics, Internet Marketing

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Da li koristiti Adwords kada ste prvi u organskim rezulatatima?

Točnije pitanje je da li je potrebno imati AdWords kampanju za određenu frazu (ili fraze) za koje se vaše web stranice pojavljuju među prvim mjestima na tražilici? Ovo pitanje povlači za sobom niz drugih podpitanja na koje odgovori mogu biti vrlo jednostavni, a opet vrlo komplicirani – ovisno o tome kako gledamo na njih. Ali, ja ću biti kratak jer ne želim ići na vrlo zamršena i opširna objašnjenja iz kojih vrlo lagano mogu izroniti druga podpitanja (to čuvam za buduće postove :). Naravno, sve što sam napisao ovdje su samo moje misli i ne morate se složiti sa mnom.

Prvo morate razumjeti “običnog” korisnika. Obični korisnik ne vidi razliku između plaćenog oglasa i organskih rezultata. Istina je da njega jednostavno nije briga na što je on točno kliknuo – bio to AdWords oglas ili bio to organski rezultat – sve dok je sretan da je našao odgovor na upit koji je tražio. Ovo je zapravo jedna od glavnih stvari koje webmasteri zaboravljaju kada se često međusobno raspravljajaju na brojnim forumima o korištenju AdWords sustava u slučajevima s visokim organskim rezultatima.

No, vratimo se na pitanje s početka članka. Prije nego što dam odgovor na njega, moramo biti svjesni da ovo pitanje ima smisla samo ako imate web stranicu kroz koju nešto prodajete – ecommerce web shop. Ili, jednostavno rečeno, Vaša web lokacija ima određenu vrijednost koja predstavlja određeni priljev novca za vas. Mogli bismo reći da, ako ste (na primjer) rangiran broj jedan na organskim rezultatima, imate još tri natjecatelja iznad vas (koji se oglašavaju kroz Adwords plaćene oglase). Ako je to slučaj, normalno je za pretpostaviti da imate gubitak novca i posjetitelja, jer nesmijemo zaboraviti da se Adwords oglasi nalaze iznad organskih rezultata (manje posjetitelja = manje kupaca = manje novca).

Dakle, koristiti Adwords ili ne u slučajevima s visokim organskim rezultatima? Jednostavan odgovor bi bio: zašto ne? Tj. ako imate novca koji možete investirati u AdWords. Naravno, morate obratiti pozornost na ROI (povrat ulaganja) – morate imati pozitivan ROI ili AdWords kampanja nema smisla.

Naravno, postoje neki ljudi koji razmišljaju da bi u ovom slučaju mogli završiti sa većom zaradom, ali nižom dobiti jer dio novca koji zaradimo od web stranice se sada ulaže u AdWords oglašavanje. To nije istina – sve dok imate pozitivan ROI Vi zarađujete više novca i zbog toga imate veći profit – jednostavna matematika.

Također, postoji još jedna važna stvar koju ne smijemo zaboraviti: glavni priljev novca za Google je iz AdWords oglašavanja. Upravo zbog toga me ne bi čudilo da Google uskoro doda još nekoliko mjesta (osim prethodna tri) za plaćene oglase iznad organskih rezultata. Budimo realni – Google ne radi svoj posao besplatno.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio