Internet Marketing i Oglašavanje

22/01/2016

Blog, Google Adwords, Internet Marketing

4 komentar/a

AUTOR

Vodi Google AdWords kampanje uz pomoć Google Analyticsa. Kao Google AdWords Qualified Individual i Digital Marketing Specialist, kontinuirano stječe nova znanja u području internet oglašavanja. Sudjelovala na Google Online Marketing Challenge 2014 i kao član tima ostvarila najbolji rezultat u Hrvatskoj.

Customer Match – AdWords targetiranje putem e-mail liste

U ovom blog postu ćemo prikazati bitne natuknice vezane uz početno postavljanje e-mail lista u AdWords Remarketing, biti će prikazan i primjer početnih rezultata kreiranih kampanji, te mogućnosti koje pruža takvo targetiranje.

Customer Match omogućava postavljanje popisa e-mail adresa u Remarketing liste.

Primjeri prikupljanja e-mail adresa su:
• Prikupljene e-mail adrese pri kupovini proizvoda na web stranici
• Prikupljene e-mail adrese pri registraciji na web stranici, aplikacijama ili newslettera
• Prikupljene e-mail adrese pri registraciji za loyalty program, ili na web stranici ili u fizičkim prodavaonicama.

Preporuka je na isti ili sličan način diferencirati liste prema načinu prikupljanja, ovisno o broj pojedinačno registriranih e-mailova, kako bi se e-mail liste mogle odvojeno targetirati, ukoliko bude potrebno.

Kako je sam postupak postavljanja Customer e-mail liste vrlo detaljno opisan na Google Supportu, zadržati ćemo se na stvarnim primjerima i bitnim činjenicama.

Sve e-mail liste potrebno je spremiti u csv format. Bitno je provjeriti sve e-mail adrese, da nemaju razmak prije ili poslije e-mail adrese, te da nisu nepravilno napisana velika slova, što je često slučaj pri prijavljivanju putem mobilnih uređaja. Google raspoznaje razliku između velikih i malih slova i praznina. Na taj način si povećavate mogućnost prihvaćenih e-mail adresa. S obzirom da smo pregledali sve naše e-mail adrese (razmake, velika i mala slova, te tipfelere), na slici se može vidjeti kako je 100% od postavljenih e-mail adresa bilo u ispravnom formatu.

100% prihvaćenih e-mail adresa u Remarketing listu

Google iz liste koristi e-mailove s kojima se korisnici prijavljuju u svoj Google račun. To ne znači da su to e-mailovi isključivo sa gmail domenom, međutim, prema našem iskustvu, gmail adrese ipak čine oko 90% prihvaćenih e-mailova za listu.

U našem primjeru, postavili smo 24.000 e-mail adresa, od čega je prihvaćeno (pronađeno podudaranje) za 16.000 e-mail adresa. To čini 66% od svih dostupnih e-mailova.

Iako je potrebno 1.000 odobrenih e-mailova za kreiranje kampanje, preporučamo listu sa najmanje 10.000 odobrenih e-mailova, s obzirom da se oglasi prikazuju korisnicima samo onda kada su prijavljeni u Google račun na uređaju na kojem pristupaju Google pretraživanju, Gmail-u ili Youtube-u. U suprotnom, mogli biste ostvarivati vrlo mali broj pretraga i prikazivanja oglasa.

Naravno, ne smije se zaboraviti isključiti Customer liste u svim redovnim kampanjama koje se sadrže isto ciljanje (ključne riječi, Gmail, Youtube) kako bi spriječili dvostruko targetiranje.

Rezultati Customer Match kampanji

Rezultati kampanje se odnose na testno razdoblje prikazivanja od 8 dana, sa 20.300 odobrenih e-mailova korisnika. Kreirano je 7 search kampanja i GSP kampanja. Kampanje su kreirane sa istim postavkama i ciljanjima kao i „redovne“ kampanje.

Rezultati svih kampanji prema uređaju

Kampanje su ostvarile 459 klikova uz prosječni CTR od 17,61%, što je za 40,51% bolji rezultat CTR-a u odnosu na redovne kampanje.

Također, bitno je primijetiti kako 50,88% pretraga i 68,63% klikova dolazi sa mobilnih uređaja, u odnosu na redovne kampanje u kojima je postotak pretraga na mobilnim uređajima 36,67% i klikova 46,33%.

S obzirom da su korisnici najčešće ostaju prijavljeni u Google račun na svojim mobilnim uređajima, za razliku od računala, ovi rezultati ne iznenađuju. Zbog toga je važno imati dobro optimiziranu mobilnu web stranicu, i naravno dovoljan broj prihvaćenih e-mail adresa.

Google Analytics rezultati za Customer Match kampanje

Prema podacima o ponašanju korisnika iz Analytics računa, vidi se kako je stopa napuštanja vrlo niskih 28,91%, sa 8,10 prosječno pregledanih stranica. U odnosu na redovne kampanje, stopa napuštanja je manja za 22,8%, dok je prosječan broj pregledanih stranica veći za 9,65%.

Usporedba ostvarenog broja transakcija i ROAS-a

S obzirom na trenutne pokazatelje na početku testiranja, može se vidjeti kako su u ovom razdoblju Customer match kampanje ostvarile za 117% veći postotak ROASa (Return on ad spend), iako je ostvareno znatno manji nominalni broj transakcija.

Putem GSP kampanje se može doći do većeg volumena prikazivanja u odnosu na search kampanje. To omogućava sama povezanost GSP kampanje sa Gmail računom, pri čemu se korisnici uvijek moraju prijaviti. Stoga preporučamo u slučaju manjeg broja prikupljenih e-mail adresa, prvo krenuti sa oglašavanjem kroz GSP kampanju.

GSP kampanja u našem testiranju ostvaruje najbolje rezultate u odnosu na ostale Customer Match kampanje (12,18% Gmail clicks to web site CTR-a u odnosu na 3,55%), međutim, ne treba zaboraviti kako GSP kampanje ipak pripadaju display oglašavanju.

Zaključno, iako je potrebna vrlo velika e-mail lista, koja ostvaruje relativno mali broj prikaza oglasa, isplati se oglašavati putem Remarketing kampanje sa ciljanjem Customer e-mail liste.

Moguće je i testirati:
• oglašavanje posebne akcije namijenjene korisnicima u loyalty programu
• dijeljenje posebnih akcijskih ponuda u offline prodavaonicama
• posebne ponude novih proizvoda, linija, brandova, itd.
• otvaranje nove fizičke prodavaonice uz geografsko targetiranje
za što se mogu očekivati i još bolji rezultati Customer Match kampanji.

Zato pratite naše blog postove, koji će se odnositi i na nova testiranja i nove mogućnosti koje pruža Google AdWords.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Koje su pravna ograničenja kod korištenja prikupljenih email adresa?

    Da li mogu koristiti emailove koje sam zaprimio od korisnika sa nekim upitom ili samo emailove koje su korisnici ostavili na siteu…npr newsletter signup, obavijest o dostupnosti proizvoda, narudžba…



    • Hvala na pitanju.
      Prema Google-ovim pravilima o Prikupljanju podataka o korisnicima, Google navodi:
      “Kada upotrebljavate Uparivanje klijenata, smijete prenositi samo one podatke o korisnicima koje ste prikupili u kontekstu prve strane, odnosno podatke koje ste prikupili sa svojih web-lokacija, aplikacija, fizičkih prodajnih mjesta ili iz drugih situacija u kojima su korisnici dijelili svoje podatke izravno s vama.(…)
      (…)Morate ispuniti i sljedeće uvjete:
      Vaša pravila o privatnosti moraju otkriti da dijelite podatke o korisnicima s trećim stranama koje izvršavaju usluge u vaše ime i da imate pristanak za takvo dijeljenje u slučajevima kad to zakon zahtijeva.
      Za prijenos podataka o korisnicima smijete upotrebljavati samo Googleov odobreni API ili sučelje.
      Morate se pridržavati svih važećih zakona i propisa, uključujući sva samoregulatorna pravila ili pravila djelatnosti koja bi se mogla primjenjivati.”



    • Nema na čemu.

      Svi mailovi prikupljeni doborovoljno od strane korisnika direktno Vašoj tvrtci ili korisničkoj službi unutar Vaše tvrtke (ali ne i od neke druge strane/tvrtke), poput MailChimp-a ili prikupljanja email-ova u fizičkoj prodavaonici, je dozvoljeno koristiti.

      Uz to korisnici moraju prihvatiti i biti upoznati s Vašim pravilima o privatnosti (dijeljenje maila s trećim stranama koje izvršavaju usluge u Vaše ime), koja se moraju nalaziti i na Vašoj web stranici. Google omogućava postavljanje skriptiranih email-ova (pomoću SHA256 algoritma), ukoliko ne želite Google-u (trećoj strani) priložiti popis email-ova.

      Ukoliko se pridržavate svih navedenih pravila, vjerujemo da ne bi trebalo biti nikakvih problema. Ukoliko imate specifičnih pitanja, uvijek se možete obratiti i Google korisničkoj službi direktno iz Vašeg AdWords računa.



  2. Hvala Nikolina na odgovoru.

    Koliko sam shvatio iz odgovora to bi značilo da mailovi poslani direktno korisničkoj službi se mogu koristiti u svrhu oglašavanja?

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio