Internet Marketing i Oglašavanje

21/06/2018

Blog, Google Adwords

1 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. An honest, funny and warm person with a wide range of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

CPM ili CPC, pitanje je sad

Često kod audita AdWords računa vidim da bi trošak display kampanji bio manji prelaskom sa CPC na CPM plaćanje. Naučite trik kako to raditi.

CPM = cost per Mille, CPC = cost per click

Šteta je ne oglašavati se online, ali još je veća šteta to raditi ne-efikasno i sub-optimalno kako bi Avinash Kaushik rekao. Jedan od češćih propusta s kojima se susrećem je neadekvatna strategija licitacije. Na HITIT konferenciji je kolega Davorin predstavio naše rezultate testiranja raznih strategija licitacije na vrlo velikom uzorku kampanja koje imamo u portfelju (slika je posuđena iz njegove prezentacije). Nisu sve strategije bile uspješnije kod svih kampanji, ali gledano u prosjeku, neke strategije su donjele značajne pogodnosti u odnosu na prethodno stanje. Tu se svakako izdvaja Target CPA strategija.

Target CPA postiže u pravilu bolje rezltate od Manual CPC

Mi ne mjerimo konverzije

Jao, koliko sam puta to čuo. To je kao da kažeš nikad ne pogledam na vodmjer ili plinomjer jer platim koliko mi pošalju račun. Ta je strategija legitimna, ali nisam siguran da li je i optimalna.

Osim što bi svaki AdWords stručnjak morao sve strategije isprobati kako bi svom klijentu pronašao najbolje, tako postoje i neke vrlo jednostavne stvari koje premalo ljudi koristi. Jedna od tih je promjena plaćanja s CPC na CPM model. Pogotovo tamo gdje se ne mjere konverzija.

Na slikovne oglase (bannere) u pravilu klikamo puno slabije nego na oglasne poruke u tražilici. To je zbog push / pull efekta.

  • Push oglašavanje je kada se oglasna poruka ‘gura’ osobama koje je ne očekuju / ne žele / ne traže u tom trenutku. To su npr. radio poruke, TV reklame, plakati i slično
  • Pull oglašavanje je kada poruka stiže jer ju tražim ili očekujem npr pretraživanjem u Google tražilici ili zamolim prolaznika za prospekt koji dijeli i sl.

Prosječni CTR u Hrvatskoj

Kako nas slikovne poruke napadaju nesmiljeno, razvili smo mehanizam sljepila (tkz. banner blidness), klikamo vrlo rijetko na bannere (prema Google podacima je CTR prosjek za Hrvatsku 0,08%) i čak je veća vjerojatnost da ćemo preživjeti pad aviona nego kliknuti na banner.

CPC ili CPM?

Slikovne poruke osim svih navedenih zamki kriju i jednu koja košta. To je odluka da li ćemo plaćati na tisuću prikaza (CPM – odnosno kod Googla je to ona slika koja je vidljiva 50% dulje od 1s) ili po kliku (CPC). Iako je odgovor logičan i jednostavan, vrlo malo sam kampanja vidio koje to koriste.

Ako ste na početku oglašavanja i ne znate koja je poruka bolja, odnosno donosi bolje rezultate (Conv rate, CTR) preporučam krenuti s CPC plaćanjem. Plaćate samo ako je vaša poruka nekome zanimljiva i on je klikne. Vremenom, kada sakupite povratnu statistiku, provjerite koliki je CTR. Ako je CTR vrlo mali (puno prikaza, malo klikova) ostavite plaćanje po CPC modelu jer malo plaćate.

Ako Vam je vrlo visok CTR (npr 6 klikova na tisuću prikaza) tada bi možda bilo jeftinije plaćati po CPM modelu (jer 1 CPM će vjerojatno biti manji od 6 CPC).

Ali, kako ne bi lutali u tom određivanju što je bolje, preporučam da si kreirate Custom Column koja se zove npr. ‘Omjer AvgCPM / Avg CPC’ i pogledate kod kojih je kampanji taj omjer veći od 1.

Sve kampanje kod kojih je Avg. CPM / Avg. CPC < 1 preporučam prebaciti na CPC model. To su kampanje sa slabim CTR-om i kod njih je bolje ne plaćati prikazivanje nego samo klikove. Ostale bih prebacio na CPM i mjerio bih učinak.

Omjer CPM / CPC

Jako bih volio pročitati Vaše komentare i iskustva.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Pročitao sam tekst i hvala na trudu što dijelite vaše iskustvo sa nama. Smatram ga korisnim za nas koji tek počinjemo da se bavimo ovom problematikom. Upravo imam dilemu vezano za CPC ili CPM i šta odabrati u kampanji, tako da će mi ovaj model pomoći u odabiru ”boljeg’alata” za promociju. Najbolje je što je logika omjera CPM/CPC jednostavna za izračunati i za interpretirati. Ako moram naći zamjerku tekstu, onda bi to bilo na stil pisanja i da sam trebao pročitati par puta da bi povezao ”tok misli” ili što bi se reklo ”šta je pisac htio reći”. Dakle, preporuka za uvaženog autora je da suština je odlična, samo treba malo poraditi na formi.

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio