Internet Marketing i Oglašavanje

10/10/2013

Blog, Google Adwords, Google Analytics

4 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Analytics informacije prije Adwords kampanje

Gruber: Ah, Helga danas nema pa sam ja zadužen za kavu. Tko bi htio čaj ili kavu?

Strom: Meni može crnu kavu.

Bertorelli: Nema Helge? A mama mia, a taman sam joj htio pokazati moje nove medalje! Posebno mi se sviđa ova koja najviše svijetli a dobio sam je zbog požrtvovanog zalaganja u pripremanju planova za povlačenje sa linije bojišta! A zatim ova koja je pored nje sam dobio zbog zasluga u dizajniranju perja na časničkim šeširima…

Strom: Bertorelli, trenutno nikog ne zanimaju vaše pobjede na ratištu a još manje medalje koje ste dobili za njih. Gruber, gdje je Helga?

Gruber: Sa Herr Flickom u njegovom uredu. Herr Flick je upravo dobio ploče sa najvećim govorima Fuhrera pa ih sada zajedno sa Helgom preslušavaju uz svijeće i vino. Koliko sam čuo, te ploče su dosegnule platinasto izdanje.

Bertorelli: … a ova pored nje je medalja koja se dodjeljuje časnicima za najbolje uređenije brkove. Nije ju nimalo lagano bilo za dobiti…

Klinkerhoffen: Tu ste svi. Odlično! Nažalost, donosim loše vijesti. Spremaju nas preraspodijeliti na područje Hrvatske da tamo napravimo AdWords kampanju!

Gruber: Hrvatska? Da li oni uopće imaju ceste? Upravo sam oprao svoj mali tenkić pa ne bih htio da se uprlja u blatu…

Strom: Hrvatska! Ali… što uopće znamo o njoj?

Klinkerhoffen: Trenutno ništa. Sve što nam može pomoći su podaci iz analyticsa. Imam tu najnoviji priručnik: “Kako napraviti plan invazije u AdWordsu pomoću podataka iz analyticsa” od nekog Černoge..?! Što je to neki Rus?! Nije ni čudo da nam ide tako loše kad nam priručnike rade prljavi boljševici…

Jedna od osnovnih stvari koje možete pogledati u analyticsu prije postavljanja svih parametara adwords kampanje je da pogledate iz kojih zemalja vam dolaze korisnici na vaše stranice. Pomoću tih podataka možete odrediti koje zemlje želite ciljati sa svojim AdWords kampanjama.

Kad se ulogirate u Analytics račun potrebno je da sa lijeve strane kliknete na “Audience” i zatim odaberete “Geo”. Tu odaberite “Location” da vidite iz kojih zemalja vam dolaze korisnici.

Zemljopisno ciljanje u analyticsu
Nakon što to odaberete pojavit će vam se geografska slika svijeta zajedno sa popisom zemlja iz kojih dolaze posjetioci Vaše web stranice.

Zemljopisno ciljanje u analyticsu 2
Ukoliko želite vidjeti dodatnu segmentaciju unutar same države dovoljno je da kliknete na državu koja vas zanima.

Zemljopisno ciljanje analytics hrvatska
Ovi podaci nam mogu pomoći u tome da posebno ciljamo područja koja se odvajaju od ostalih (u slučaju gornje slike – odvaja se grad Zagreb) te u skladu sa time da napravimo i posebne oglase u kojima ćemo spomenuti ciljano područje. Naravno, korištenje imena ciljanoga područja u oglasima prije svega ovisi o prirodi ponude samog klijenta za kojeg radimo AdWords kampanju.

Bertorelli: … a ovu žuto-zelenu sam dobio u natjecanju pjevanja prošlog tjedna u…

Klinkerhoffen: Bertorelli! Ostati ćete bez tih medalja ako nas opet prekinete!

Bertorelli: Pošto vidim da ovdje nema poštovanja prema mojim pobjedama ja vas ostavljam. Heil Mussolini!

Iako više ne možemo vidjeti pomoću kojih upita (riječi/fraza) su preko Google tražilice (organic search) došli korisnici na našu web stranicu (not provided problem), mi ipak možemo iskoristiti određene informacije iz Google Analyticsa.

Naime, mi i dalje vidimo stranice na koje su došli korisnici koji su tražili te određene fraze koje više ne možemo vidjeti. Prema popisu tih stranica mi možemo vidjeti na koje stranice najviše dolaze korisnici preko organic searcha. Ako vidimo da nam je npr. stranica na kojoj prodajemo žute kišobrane imala najveći broj posjeta, mi možemo logički zaključiti da bi bilo dobro da se oglašavamo za sve kombinacije riječi i fraza koje u sebi sadržavaju “žuti kišobran”. U tome nam može pomoći Keyword planner.

Da bismo vidjeli landing stranice na koje su došli korisnici potrebno je da u našem Analytics računu kliknemo sa lijeve strane na “Behavior” pa zatim na “Site content” te odaberemo “Landing pages”

Landing stranice analytics
Nakon toga mi smo dobili popis stranica na koje korisnici najčešće dolaze. Međutim, u ovom popisu se nalaze i stranice na koje su korisnici dolazili i preko drugih kanala a ne samo preko organske pretrage. Da bismo vidjeli samo stranice na koje su korisnici došli preko organske pretrage potrebno je da napravimo sljedeće:

Pod “Secondary dimension” kliknemo na “Traffic sources” i odaberemo “Medium”.

Landing stranice analytics 2
Zatim kliknemo na “Advanced” i kod taba “Include” kliknemo na “Landing Page”. Sada odaberemo pod “Dimensions” tab “Medium”. Nakon toga u prazan prozor upišemo “organic” i kliknemo na “Apply”.

Landing stranice filteri organic
Sada imamo popis svih stranica na koje su došli korisnici preko organskog pretraživanja.

Strom: …čuo sam da su na području Hrvatske neprijatelji jako sposobni. Mogu sa jednim spremnikom od 30 metaka ubiti cijelu postrojbu od 60 ljudi…

Klinkerhoffen: E da smo imali takve kod Staljingrada…

Postoji još jedna informacija koju možemo dobiti iz Analyticsa a koja nam može pomoći kod postavljanja same AdWords kampanje. Informacija se odnosi na vrste uređaja s kojima su korisnici bili na našoj web stranici. U Analytics računu kliknemo na “Audience” te zatim pod “Mobile” kliknemo na “Overview”. Sada smo dobili segmentaciju korisnika na osnovu uređaja s kojima su pristupili web stranici.

Uredaji korisnika analytics

Ono što možemo vidjeti iz gornje slike je to da korisnici koji su došli preko mobilnih uređaja imali veliki bounce rate. Na osnovu toga mi bi možda mogli odlučiti da se nećemo oglašavati na takvoj vrsti uređaja.

Strom: …i to je to?

Klinkerhoffen: Da, izgleda da je to sve. Nije uopće od neke pomoći… Sad se sjećam da mi je jedan kolega pričao koji se vratio sa bojišta Hrvatske da je vidio kako bomba koja pada među njegovu postojbu odmah ubija 5 vojnika da bi 2 sekunde kasnije kada je eksplodirala ubila još 5. A ostali koji su dobili samo lakše ozljede su nakon sljedeće 3 sekunde umrli od otrovanja krvi. Jedna bomba mu je ubila pola postrojbe!

Gruber: Pri samoj pomisli kako vidim te komunističke komandose kako jurišaju na moj tenkić… ne, ja to jednostavno nemogu zamisliti.

Klinkerhoffen: Moramo izbjeći Hrvatsku pod svaku cijenu!

* – naslovna slika preuzeta iz humoristične serije “Alo Alo”

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



    • @ Maja – Do kraja mjeseca bi cijeli Audience dio reporta trebao biti dostupan svima. Interests i Demographics samo ako je postavljen remarketing kod (dc.js).



    • Analytics je nedavno (opet) mijenjao svoj izbornik. Ukoliko ne vidite “geo” izbornik (koji bi uskoro trebali dobiti svi analytics računi) onda pokušajte ovako: “Audience” -> “demographics” -> “Location”

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio