Internet Marketing i Oglašavanje

27/04/2017

Blog, Google Adwords

0 komentar/a

AUTOR

Zaljubljenik u digitalni marketing, a posebno u Google AdWords. Voli i brojeve, statistiku pa shodno tome i Google Analytics. Član najboljeg hrvatskog AdWords tima na Google Online Marketing Challenge-u 2015. godine. U slobodno vrijeme trčeći niže kilometre.

AdWords testne kampanje za malo kuna

U AdWords oglašavanju prije postavljanja kampanje nije dovoljno pregledati Keyword planner, Display planner, Google Correlate, Google Trends, Google Global Market Finder, Consumer barometer i provjeriti web s nizom alata.

Često je puno bolja opcija pokrenuti testnu kampanju i prikupljati podatke „iz prve ruke“. Posebno se to odnosi na sljedeće slučajeve:

  • ako se radi o tržišnim nišama,
  • ako korišteni alati ne daju pouzdane ili upotrebljive rezultate ili
  • ako klijent jednostavno želi testirati neko geografsko područje o kojem nema puno informacija.

Naravno, za testiranje takvog tržišta uložit ćete manji proračun. No, što ako vam kažemo da možete dobiti važne informacije o tržištu za vrlo malo kuna?

Primjer

Naš potencijalni klijent želi istražiti zanimanje za uslugu „Respite Care“ na području Ujedinjenog Kraljevstva. Radi se o usluzi privremene skrbi o starijim i/ili bolesnim osobama smanjenje pokretljivosti.

Takvu uslugu obično nude specijalizirane ustanove, prvenstveno starački domovi, koji osim klasične doživotne skrbi, osobama pružaju i usluge privremene skrbi (primjerice, zbrinu ih na 2 tjedna do 6 mjeseci). Treba naglasiti da je naš potencijalni klijent smješten izvan Ujedinjenog kraljevstva pa osoba kojoj je skrb potrebna zapravo mora biti spremna na odlazak u drugu državu.

Naravno, prije postavljanja kampanje, logičan prvi korak je konzultirati Google-ove alate, prvenstveno Keyword planner. Ovaj alat će vam ponuditi povijesne podatke o pretraživanjima i lokacije na kojima se intenzivnije pretražuje.

Međutim, testnom kampanjom dobit ćete puno više od podataka o prosječnom broju pretraga i lokaciji. Možete saznati prosječnu cijenu klika, frekvenciju pretraživanja po danima / satima, konkurenciju s kojom se “tučete” za iste ključne riječi na istom području, korištene sinonime i niz drugih informacija.

I što je onda potrebno za testnu kampanju za malo kuna?

Potrebno je razmišljati „out of the box“. Mi smo na temelju iskustva naučili da domicilno stanovništvo u Velikoj Britaniji i Njemačkoj slabo reagira na oglase na drugim jezicima, odnosno, klikaju se uglavnom oglasi na jeziku kojim se priča na ciljanom tržištu.

Stoga, u testnoj kampanji ćete kreirati oglase na nekom drugom jeziku i, suprotno uobičajenoj AdWords logici, cilj će vam biti da korisnici ne klikaju na oglas! Ovdje je uspjeh ako imate minimalni CTR.

Drugim riječima, vama stižu vrijedni podaci s tržišta, a ulažete vrlo malo novaca budući da oglasi ostvaruju vrlo malo klikova. I taj mali broj klikova dolazi od dvije vrste osoba:

  1. osobe koje razumiju jezik na kojem je oglas napisan pa kliknu na oglas (obično su nam takve osobe ultra-relevantne)
  2. „padobranci“ koji uopće ne čitaju što piše u oglasima već otvaraju sve stranice u novim tabovima i onda pregledavaju što su otvorili (i takve osobe mobu biti relevantne, ali većinom nisu).

Vjerojatno se pitate što je s revelantnosti oglasa, quality score-ovima i sl., posebice zato jer će CTR biti vrlo nizak. Da, za vrijeme testne kampanje ćete žrtvovati relevantnost, ali bar nećete žrtvovati veliki proračun.

Neki od podataka koje možete prikupiti testnom kampanjom:

  • potrebna maksimalna prosječna cijena klika za određenu poziciju oglasa (možemo reći maksimalna jer će kasnijim poboljšanjem relevantnosti „u pravoj“ kampanji cijena vjerojatno biti niža)
  • koje ključne riječi ostvaruju najviše prikazivanja oglasa
  • iz kojih geografskih područja (regije, gradovi) stižu pretrage
  • u kojem danu u tjednu se najviše / najmanje pretražuju ciljane ključne riječi
  • u koje doba dana se najviše / najmanje pretražuju ciljane ključne riječi
  • tko su konkurenti koji ciljaju iste ključne riječi kao i vi
  • koji se sinonimi koriste za ono što nudite po raznim regijama
  • iako ima malo klikova, možete saznati i što su korisnici točno upisivali u tražilicu prije nego su kliknuli na oglas (search terms report)

Konkretno, u spomenutom primjeru, u search kampanju uloženo je tek nešto manje od 500 kn, zabilježeno je više od 6.000 prikaza oglasa (impresija) uz 12 klikova po prosječnoj cijeni 40,76 kn. CTR je iznosio 0,19%.

S druge strane, da smo kampanju postavili na klasičan način (kreiranje oglasa na engleskom jeziku s ciljem što većeg broja klikova i što višim CTR-om), vjerojatno bi proračun bio potrošen već u prvom danu kampanje te bi oglasi ostvarili tek stotinjak impresija. Drugim riječima, dobili bismo i puno manje podataka s tržišta kojima bi mogli optimizirati povratne rezultate.

Zahvaljujući podacima iz testne kampanje, bit ćete informiraniji i moći ćete lakše savjetovati i uputiti potencijalnog klijenta u kojem smjeru ići s „pravom“ kampanjom. Moguće je i da ćete ga morati odgovoriti od željenog tržišta i predložiti mu neka druga, isplativija tržišta.

U svakom slučaju, ako se u određenim situacijama odlučite za testnu kampanju kao metodu istraživanja tržišta prije pokretanja „prave“ kampanje, razmislite o raznim pristupima s kojima ćete moći izvući najviše iz testa. Jedan od takvih pristupa zasigurno je „testna kampanja za malo kuna“.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio