Internet Marketing i Oglašavanje

19/04/2017

Blog, Google Adwords, Zanimljivosti

2 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

AdWords Team

Od čega se sastoji AdWords Team?

Ne, ja ne mislim na Tim Oreškovića već na “Team” – kao Dream Team 😉

Već neko duže vrijeme razmišljam da napišem ovaj post. Sad mislim da je pravo vrijeme za to.

Vjerujem da mnogi znaju kako je raditi unutar određenog tima. I pri tom mislim na pozitivna iskustva, iskustva zbog kojih možete reći da ste zaista bili dio ekipe, dio zajedništva.

Naravno, mnogi od vas imaju i negativnih iskustava gdje su se određeni članovi ponašali tako da su stavljali (jedino i samo) sebe ispred svih ostalih članova. Ali, ovo nije post o tome.

Ovo je post u kojem ću pokušati objasniti kako ima nekoliko vrsta osoba koje se mogu savršeno uklopiti u “skupinu” koju bi nazvali “Teamom”. Problem je samo u tome da se na vrijeme prepoznaju sklonosti svake te osobe.

adwords team 3big heads

A zatim, na osnovu sklonosti, bi mogli pravilno tu osobu usmjeriti u pravilnom smjeru. Nakon što toj osobi omogućimo da se bavi onim stvarima koje su u skladu s njenim tendencijama onda bi vrlo brzo trebali vidjeti ubrzani razvoj vještina (za koje je ta osoba pokazala sklonosti).

Generalno gledajući, imamo grubu podjelu na 4 vrste tih sklonosti. Njihove nazive sam “uljepšao” jer, zašto ne? 😉

  • The Action Man
  • The Talkie Talk
  • The Big Rules Man
  • The Analizator

 

The Action Man

 

Akcijski Junak je osoba za koju bi odmah mogli reći da je osoba “od akcije”. Vrlo ju je lagano za prepoznati – ona je u najčešćem broju slučajeva primarno usmjerena na ispunjavanje svog zadatka, ali i zadatka koji je tim dobio.

Mogli bi reći da se radi o osobama koje uvijek podsjećaju ostatak tima da se nešto “treba napraviti”. Za njih bi mogli reći da su možda temelj (svakog) tima.

Radi se o osobama koje, jednom kad im se objasne svi elementi nekog zadatka (nova kampanja, novi klijent, optimizacija adwords kampanja), žele što prije krenuti u rješavanje tog zadatka. Međutim, tu je i opasnost da takav član tima napravi grešku u samom početku.

adwords team 4big heads

Opasnost se sastoji od toga da se može dogoditi da krene nešto raditi iako nije skupio dovoljno informacija o ostalim stvarima koje mogu utjecati na finalni rezultat. U slučaju adwords kampanja moguće je da se takve osobe bace na optimizaciju bez da su primili informaciju o isplativosti pojedinih kampanja/ad grupa/riječi.

Od ostalih karakteristika na koje bi trebalo paziti kod ovih osoba je taj da nisu previše vesele kad treba doći do komunikacije s klijentom (uživo) jer zbog svoje prirode mogu negativno utjecati na tijek sastanka. Na primjer, te osobe bi mogle tražiti da se striktno drži plana sastanka, da se striktno na sastanku govori samo o AdWords kampanjama i slično.

Drugim riječima, te osobe su došle na sastanak s jednim ciljem – a to je dobiti informacije koje im trebaju za vođenje adwords kampanja. Međutim, sastanak je i prije svega prilika da se dodatno upozna klijent.

 

The Talkie talk

 

Ove osobe je ponekad malo teže prepoznati nego recimo Action Man tipove osoba. Radi se o tome iako su ove osobe prije svega vrlo druželjubive da su one ujedno ponekad i vrlo sramežljive prema osobama izvan grupe (teama). Zbog toga je ponekad vrlo teško managerima na početku prepoznati taj tip osobe jer se one prema njima drže “previše poslovno”.

No, to je u pravilu samo u početku odnosa – sve dok vas ne upoznaju bolje i prihvate u svoju “grupu” (može se reći da ovo ovisi i od stava managera). Ujedno, kada se dovode nove osobe u firmu (ili u ekipu/grupu/team) – ova vrste osobe je jedna od prvih koja će novu osobu dočekati i zaželjeti joj dobrodošlicu. Prepoznaju se tako da uživaju komunicirati sa svim članovima svojeg tima.

Te osobe pokazuju još jednu hvalevrijednu sklonost – kako vole komunicirati s članovima svojeg tima tako vole komunicirati i s klijentima. Zbog toga, jedan od znakova da se radi o Talkie Talk osobi je izvrsna komunikacija sa svojim klijentima. Ako je ta osoba izvrsna u tom vidu posla možda bi bilo dobro razmisliti o prepuštanju cijele komunikacije sa (svim) klijentima.

adwords team full big

Za kraj evo jednog jednostavnog traga koji bi mogao ukazati da se radi o tom tipu osobe – kada se tijekom razgovora spominje “team” i potrebno je odgovoriti na određena pitanja ta osoba skoro uvijek koristi “mi” izraz za tim. “Mi mislimo da bi…”, “Mi smo napravili…”, “Mi se ne slažemo…”.

Oprez: Pratite kako reagiraju ostali članovi tog tima na izjave Talkie Talka. Ako je očigledno da su određenim članovima tima izjave Talkie Talka čudne – vi morate odmah istražiti o čemu se radi! Moguće je da je Talkie Talk osoba preuzela prevelike ovlasti na sebe i počela govoriti u ime cijelog tima iako se nije prije toga upoznala s mišljenjima i stavovima svih članova svoje ekipe. Ovo predstavlja i najveću potencijalnu “negativnost” ovakvog tipa osobe.

Drugi jednostavan način kako otkriti osobe koje imaju sklonosti Talkie talk osobe je taj da one u pravilu donose kekse (čokolade, kolače) u ured kako bi ih podijelili sa svima.

I jedan,sam bih rekao, jako dobar savjet: Dobro slušajte sve što govori Talkie Talk. Ponekad možete saznati neke stvari o vašem timu kojih niste bili svjesni.

 

The Big Rules Man

 

Možda jedna od najvažnijih karakteristika osobe koja se bavi adwordsima je njezina „točnost“. Drugim riječima, osoba mora biti svjesna da su mnogi poslovi u AdWords kampanjama povezani s točno određenim rokovima. Od točno određenog početka posebnih kampanja/oglasa do završetka u točno određeni datum/sat/minutu.

Za tu osobu bi mogli reći da je uvijek točna (što se tiče vremena). No, nju ćete najlakše prepoznati tako da pogledate način na koji ona započinje raditi svoj posao. Ako ga pažljivo isplanira i odredi si točne korake u ostvarenju određenog zadataka – velika je šansa da ta osoba ima smisla za planiranje.

adwords team running

Vrlo često takve osobe koriste excel tablice kako bi u njih zapisivale sve potrebne korake prilikom vođenja adwords klijenta, ali i ukupan napredak kampanja. Osim toga, u te tablice si upisuju i vrlo važne datume – kad je počela određena kampanja, kada treba pauzirati oglase, kada je došlo do izmjene, kada je krenuo test na kampanjama i slično.

Ono što nervira takve osobe je nepridržavanje (ili nepostojanje) bilo kakvog plana. Mogli bi reći da takve osobe najbolje rade kad su točno određene smjernice djelovanja – kako na radnom mjestu tako i u slučaju vođenja online marketing kampanja.

Napomena: Osobe koje pokazuju osobine “Big Rules” se na trenutke mogu pokazati vrlo nepristupačnima. Međutim, to ne može biti dalje od istine. Radi se o tome da su one zadubljene u svoja pravila (ponašanja, posla…) te se vrlo lagano iznerviraju kad nije sve “po PS-u”.

 

The Analizator

 

Uvijek gleda da li je to najbolja mogućnost koja se može odabrati od svih potencijalnih. Iako je to vrlo pohvalna karakteristika – ona je ujedno i njegova loša strana. Dosta često se takve osobe mogu previše „udubiti“ u pronalaženje svih mogućnosti rješavanja nekog problema.

Drugim riječima, ponekad izgube previše vremena na traženje opcija umjesto da su odabrali najbolju među prvima koje su smislile. Upravo zbog toga je potrebno obratiti malo veću pažnju na nju te je usmjeriti u pravom smjeru ako vidite da se ne može odlučiti kako (i s kojim planom) krenuti.

adwords team yellow

Analizator je osoba koju možete najlakše prepoznati tako da će vas ona uvijek „informirati“ o mogućim drugim načinima rješavanja nekog problema. Najčešće će ti alternativni načini biti usmjereni prema smanjivanju potrebnog vremena za rješavanje problema ili općenito prema smanjivanju potrebnih koraka za rješavanje problema.

Ono što ovakve osobe može smetati su slučajevi kada imamo unaprijed točno određene korake/pristup rješavanja problema. Drugim riječima, smeta ih striktno pridržavanje zacrtanog plana. To uvelike predstavlja problem ako se radi o planu koji u sebi uključuje rješenja koja su u očima Analizatora “zastarjela”.

Ipak, za Analizatora bi se moglo reći da je jedan od najvažnijih članova tima – radi se o osobi koja uvijek pokušava napraviti stvari na bolji, brži i jednostavniji način.

 

Svi zajedno

 

Odmah mora biti jasno da se ni jedna osoba ne može striktno svrstati u samo jedan od gore opisanih tipova. Svaka osoba pokazuje dvije ili više karakteristika. Ipak, samo jedna od tih karakteristika se više ističe od svih ostalih. Na temelju te osobine se može odrediti kojem tipu neka osoba pripada.

Mogli bi reći da bi najbolji članovi tima bile one osobe koje bi imale ravnomjerne karakteristike sva 4 gore opisana tipa. No, iako takve osobe postoje, vrlo je mala vjerojatnost da će one biti dio vašeg tima upravo zbog razloga što ih postoji svega maleni broj na svijetu.

adwords team - blue smurfs

To ne znači da će zbog toga vaš tim biti loš. Upravo suprotno. Možda su i najbolji timovi oni kod kojih imamo članove koji, svatko posebno, pokazuju snažnu pripadnost jednom od gore opisanih tipova. Najbolji slučaj bi bio kada bi u timu imali posebno Action Man, Talkie Talka, Big Rules Mana i Analizatora.

Tada bi svatko od njih radio ono u čemu je najbolji. A svatko od njih bi tako najbolje pridonosio zajedničkom cilju.

Ova raspodjela na različite karakteristike/osobnosti/tipove osoba se zapravo može, u većoj ili manjoj mjeri, primijeniti na bilo koji “team”. Ne smije se zaboraviti i potreba za pravilnim vođenjem takvog tima. No o tome nekom drugom prilikom.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio