Adwords average position
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 29/03/2013, 4.3 minuta, 975 pregleda

Average position – točno mjerenje netočnih podataka


Average position ili AVG pos je jedan od onih podataka u Google AdWords sučelju, koji priča vrlo specifičnu priču. Pazite da Vas ta priča ne odvede u krivom smjeru.

AVG pos ili na hrvatskom prosječna pozicija, govori o tome koju je prosječnu poziciju imao oglas dok je bio prikazan s ostalim oglašivačima. To ne znači da je oglas bio stvarno na toj poziciji. Možda nikada nije bio na toj poziciji!

Primjerice, ako je bilo tri prikazivanja oglasa na prvom mjestu, jednom na drugoj poziciji, sedam puta na trećoj i devet puta na šestoj poziciji, prosječna se pozicija izračunava prema formuli:

[(3 x 1) + (1 x 2) + (7 x 3) + (9 x 6)] / (3 + 1 + 7 + 9)  = (3 + 2 + 21 + 54) / 20 = 4

Vidljivo je iz primjera da oglas nikada nije bio na poziciji 4, ali će izvještaj pokazati da je AVG pos = 4.

Average position ili AVG pos
Average position ili AVG pos

Važno je pri tome znati da je Avg. position podatak koji ne govori o stvarnoj poziciji na kojoj je oglas bio nego je to relativna pozicija u odnosu na ostale oglašivače. Za Avg. Pos Google kaže:

… A statistic that describes how your ad typically ranks against other ads…

Svakako pročitajte Google pojašnjenje jer vidim da ima puno zbrke u razumijevanju to podatka. Čak sam nedavno čuo da pozicija 2.3 znači da je oglas bio na drugoj stranici na trećoj poziciji. To je potpuno netočno!

Zašto je važno gledati i impression share izvještaj


Kada oglas nije uspio licitacijom dospjeti u poziciju da se prikaže, ne ulazi u izračun AVG pos. Koliko je bilo situacija u kojima oglas nije sudjelovao u licitaciji, vidi se u Search Lost Impression Share (rank) izvještaju. On postoji nažalost samo na razini kampanje. Ali, dobar je indikator koliko puta oglas uopće nije bio prikazan u odnosu na to kolika je bila potražnja i izražava se postotkom.

Average position u AdWords sučelju
Search Lost Impression Share – kako ga uključiti u 4 koraka

Zato je važno prilikom čitanja AVG pos podataka uzeti u obzir i impression share podatke i tek kada se prate oba podatka, imate neku sliku. Inače će Vam se dogoditi situacija da ćete misliti da ste dobro pozicionirani, a u stvari Vam se oglas prikazao samo 2 puta dnevno. Ako je oglas bio jednom prvi i jednom kao deveti AVG pos će biti 5. To se čini sasvim ok. Ali ako vidite da ste u 98% slučajeva izgubili priliku sudjelovanja u prikazivanju, taj podatak ima savim drugo značenje.


UPDATE: OVO U NASTAVKU VIŠE NIJE MOGUĆE PRATITI U ADWORDS SUČELJU JER JE GOOGLE PROMIJENIO (UGASIO) TE OPCIJE!

Top vs. Other i Analytics također treba pogledati


Svakako je poželjno provjeriti i izvještaj Top vs. Other o poziciji oglasa u AdWordsu sučelju.

Provjera pozicije prikaza oglasa
Provjera pozicije prikaza oglasa

Ako imate ugrađen e-commerce modul na web stranici i povezane AdWords i Analytics račune, treba gledati i vrlo koristan izvještaj o prodaji (prihodu) ovisno o poziciji oglasa u Analytics izveštaju.

E-commerce izvještaj po poziciji
E-commerce izvještaj po poziciji

Tek pregeldom svih ovih izvještaja, moguće je zaključiti da li je pozicija oglasa u AVG pos izvještaju dobra ili loša. Gledanjem samo AVG pos kolone, premalo je informacija o tome da li je oglas na dobrom mjestu.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU