Internet Marketing i Oglašavanje

25/10/2013

Blog, Google Adwords

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Izmjenjeni Ad Rank i proširenja oglasa

Dogodilo se i to. Google je počeo uzimati u obzir ekstenzije tj. proširenja oglasa kod određivanja položaja oglasa u AdWords sustavu. Ekstenzije su najjednostavnije rečeno “dodaci” na same oglase koji nam pomažu da ostvarimo bolje rezultate pomoću njih.

Osim što nam ekstenzije omogućuju neke dodatne funkcionalnosti, one pridonose i većoj uočljivosti samog oglasa na kojima se prikažu te ekstenzije. Jedan od najboljih primjera veće funkcionalnosti koje nam proširenja oglasa mogu donijeti je ekstenzija “call extension”. Ona omogućuje da se unese broj telefona (ili mobitela) koji će se prikazivati uz sami oglas. Na primjer, korisnik koji preko svog pametnog telefona traži određeni pojam na tražilici mu se prikaže vaš oglas na kojem on odmah ima mogućnost da samo klikne na njega i zove vas direktno na broj koji ste unijeli pod “call extension”.

Ekstenzija za pozive

Ali, možda najbolja pogodnost koje nam donose ekstenzije su povećana uočljivost oglasa. Uzmimo proširenje oglasa koje se najčešće koristi – enhanced sitelinkovi. Unosom sitelinkova kao ekstenzije postoji mogućnost da nam se oglas prikaže sa dodatnim redovima tj. oglasima koji uvelike pomažu da nam se naš oglas izdvoji od drugih oglasa.

Sitelink ekstenzija kod oglasa

Kao što vidimo na gornjoj slici , oglas na prvoj poziciji zauzima skoro duplu površinu nego “običan” oglas bez proširenja oglasa.

 

Novi Ad Rank i utjecaj na prikazivanje proširenja oglasa

Ekstenzije, ili proširenja oglasa, se neće uvijek prikazati kod svakog pojavljivanja oglasa. Do sada smo znali da su se proširenja oglasa pojavljivala ukoliko je oglas zauzimao jedno od prva tri mjesta na rezultatima pretraživanja.

Međutim, Google je na svom blogu nedavno objavio da mijenja svoj Ad Rank kalkulaciju. Radi se o kalkulaciji koja određuje poziciju na kojoj će se prikazati vaš oglas. Kalkulacija je do sada uzimala u obzir “quality score” i maksimalni bid koji ste bili spremni platiti da vam se oglas prikaže za određenu ciljanu riječ. Stara formula:

Stara ad rank formula

 Novim unapređenjem algoritma od sada u izračun pozicije oglasa utječe i “… očekivani utjecaj od samih ekstenzija i formata”. Pošto su točne varijable tj. sama formula koju Google koristi zapravo tajna, mi možemo samo pretpostaviti na koji način Google odsada uzima proširenja oglasa prilikom izračuna pozicije samog oglasa tj. Ad ranka. Nova formula bi trebala izgledati nekako ovako:

Nova Ad Rank formula

 Točnu formulu vjerojatno nećemo nikad saznati (osim ako se netko od nas ne zaposli u Googlu 😉 ). Ipak, Google je u svom članku napisao da u slučaju “očekivanoga utjecaja koji ekstenzije mogu imati” uzima u obzir faktore poput CTR-a, relevantnosti te “istaknutosti/vidljivosti” samih ekstenzija tj. proširenja oglasa.

Drugim riječima, više neće biti dovoljno da se samo dodaju ekstenzije već će se odsada morati na primjer paziti i kakav utjecaj na CTR imaju te ekstenzije.

No, na temelju iskustva znamo da ekstenzije uvijek imaju pozitivan utjecaj na povećanje CTRa samih oglasa. Samim time nam se povećava i Qualitiy score. A na temelju toga dolazimo i do manje cijene klika za oglas.

CTR bez ekstenzija

 Na gornjoj slici se mogu vidjeti podaci koje smo izvadili iz jedne kampanje. Sama kampanja je u ovom mjesecu skupila 1381 klik uz vrlo dobar CTR od 7.87% (postotak koliko puta je kliknuto na oglas u odnosu na ukupan broj prikazivanja). Međutim, sada pogledajmo podatke za oglase iz te kampanje ali samo kada su se uz oglase pokazali i sitelinkovi (proširenja oglasa). Vidimo da su se ekstenzije sudjelovale u 1168 slučajeva klikova na oglasima uz još bolji CTR od 8.87%.

Ukoliko oduzmemo “klikove sa sitelinkovima” od ukupnih klikova te “impresije sa sitelinkovima” od ukupnih impresija, tada jednostavnom računicom dolazimo do toga da smo imali samo 4.85% CTR kada su se oglasi pokazali bez sitelinkova. Drugim riječima, oglasi sa sitelinkovima su imali skoro duplo bolji rezultat!

Za kraj treba samo reći da iako smo mi uvijek koristili ekstenzije kada god i gdje god smo mogli, u zadnje vrijeme smo se neugodno iznenadili činjenicom da dosta drugih agencija ih jednostavno ne koristi kod svojih klijenata (to smo primjetili tijekom audita adwords kampanja). Savjetujemo Vam da i vi provjerite svoju agenciju.

Naravno, potpuno je pogrešno ne iskoristiti ekstenzije na samim oglasima ako se u obzir uzmu sve pogodnosti koje nam one donose, te osim toga,  treba imati na umu i da one od sada utječu i na samu poziciju oglasa!

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio